Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2021

Πώς οφείλομε να εννοήσομε ορθά και μ’ ευσέβεια το λόγο του Ευαγγελίου ότι «ο Πατέρας δεν κρίνει κανένα, αλλά έδωσε όλη την κρίση στον Υιό του»

Πώς οφείλομε να εννοήσομε ορθά και μ’ ευσέβεια το λόγο του Ευαγγελίου ότι «ο Πατέρας δεν κρίνει κανένα, αλλά έδωσε όλη την κρίση στον Υιό του»[1] και πως σε άλλο σημείο λέει ότι «εγώ δεν κρίνω κανένα»[2], αλλά «ο λόγος πού κήρυξα, αυτός θα τον κρίνει»[3] 
ΑΠΟΚΡΙΣΗ 
'Ως Θεός που είναι [4], ούτε ο Πατέρας ούτε ο Υιός κρίνει κανένα, γιατί ούτε ο άνθρωπος δε γίνεται κριτής άλογων ζώων αλλά ανθρώπων[5]. Ο Πατέρας όμως έδωσε την εξουσία της κρίσης στον Υιό[6] όχι επειδή ο Υιός είναι Θεός, αλλά επειδή έγινε άνθρωπος. Και θα κρίνει τους πάντες συγκρίνοντας το δικό του τρόπο ζωής ως ανθρώπου με το δικό μας. Και πάλι θα κρίνει ο λόγος του[7], δηλαδή η διδασκαλία του, που μάς έδειξε με τα έργα του σύμφωνα με εκείνο που έχει γραφεί «αυτά που Ιησούς άρχισε να κάνει και να διδάσκει»[8] 

[1]Ίω. 5,22.
[2]Ίω.8,15 7,48
[3]Ίω. 12,48
[4]
Δεν έχουν παλιότεροι πατέρες της ίδια γνώμη 
[5]Ίω. 5,22. 8,15.
[6]Ίω. 5,22.
[7]Ίω. 12,48,31
[8]Πράξ. 1,1.

ΜΑΞΙΜΟΥ ΤΟΥ ΟΜΟΛΟΓΗΤΟΥ 

ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΝΗΠΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΣΚΗΤΙΚΩΝ 

14Α ΕΠΕ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοφιλείς αναρτήσεις