Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2020

Η διατήρηση της φιλονικίας είναι έργο διαβολικό




Ερώτηση
Αν κάποιος από τους Πατέρες οδοιπορήσει μαζί μου και κατά την πορεία ζητά επίμονα να κρατήσει αυτό που βαστάζω εγώ, αλλά δεν πρέπει, ούτε οικοδομεί κάτι τέτοιο όσους μας βλέπουν, διότι είναι μεγαλύτερος μου, τι να κάνω;
Απόκριση Ιωάννου
Βάλε μετάνοια με ταπείνωση, ζητώντας να ευλογήσει να συνεχίσεις να το κρατάς εσύ. Και αν δεν υποχωρήσει, βάλε για δεύτερη φορά μετάνοια και πες του: Συγχώρεσε με για τον Κύριο( που δεν υπακούω), αλλά δεν μπορούμε να περπατήσουμε μαζί, διότι θα σκανδαλίζουμε όσους μας βλέπουν. Αν όμως, και μετά τη δεύτερη μετάνοια, εκείνος συνεχίσει να επιμένει, τότε να υποχωρήσεις εσύ, ώστε να σταματήσει η φιλόνικη συζήτηση, διότι η διατήρηση της φιλονικίας είναι έργο διαβολικό.
______________________________________

Η φωτογραφία είναι του Iωάννης Φρουδαράκης
Βαρσανουφίου και Ιωάννου κείμενα διακριτικά και ησυχαστικά (ερωταποκρίσεις) τόμος Γ΄ φμ΄ 540, σελ.14-17, εκδόσεις “ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

θα θελαμε και αλλα τετοια απο το γεροντικο ....p+

Ανώνυμος είπε...

ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΟς ΙΣΤΙΟΧΩΡΟΣ! ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΑΠΟ ΨΑΛΜΟΥΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ...ΑΝΑΙς

Ανώνυμος είπε...

Πολυ συμφωνω με την προηγουμενη ...παρα πολυ ομορφος ιστιοχωρος και μου αρεσει το φοντο που ειναι σκουρο.Διοτι θυμιζει σπηλια οπου εχει λιγο φως εξω αλλα πολυ εσωτερικο μεσα...τυχαια περασα και βρηκα οτι ειναι ιστιοχωρος με ποικιλια περιεχομενων αλλα και το χρωμα των γραμματοσειρων μου αρεσει που ειναι διαφορετικο.θα ηθελα να βαλετε και μερικα θαυματα Αγιων σε καθημερινη βαση...αν βεβαια κρινετε αναγκαιο!!! ΜΠΡΑΒΟ....

πηνελοπη είπε...

Παρα πολυ ωραια τα κειμενα ....συμφωνω θα ηθελα και εγω ψαλμους απο το Αγιον ορος που σε ταξιδευουν στο θρονο του θεου...πραγματι ενα ιστιοπλοιο θα ελεγα οπου ειναι μεσα ο κυριος και εμεις μπηκαμε μεσα να τον συναντησουμε....και ελπιζω να μην κατεβουμε στο πρωτο λιμανι αλλα να μεινουμε σε αυτο το ταξιδι που κανετε ...συνεχιστε δεν σημαινει επειδη δεν υπαρχουν σχολια οτι δεν διαβαζονται τα κειμενα σας....καλη δυναμη !!!+++πηνελοπη

Αλντεμπαράν είπε...

@ο/η Ανώνυμος 12:49

Οι ιστορίες από το γεροντικό είναι πράγματι ωφέλιμες. Η ανάρτηση τους είναι πρώτα από όλα μια δική μου προσπάθεια να βρω απαντήσεις σε δικά μου ερωτήματα και προβληματισμούς. Απαντήσεις: η απάντηση στα προβλήματα μας και στα προβλήματα του κόσμου είναι Αυτός και η Εκκλησία Του… ψάχνοντας λοιπόν απαντήσεις θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να εξέλθουμε από το «εγώ» μας αλλιώς σε τίποτα δεν θα μας ωφελήσουν τα λόγια των πατέρων. Σε ευχαριστώ για το σχόλιο σου αδερφέ.
Υ.Γ Πολλές φορές πριν δοκιμάσουμε τις απαντήσεις που βρίσκουμε στους προβληματισμούς μας είναι καλό να συμβουλευόμαστε τον πνευματικό μας

Αλντεμπαράν είπε...

@ο/η Ανώνυμος 12:52

Αδερφέ μου καλησπέρα! Η αίτηση σου με έβαλε σε προβληματισμό αυτός ο προβληματισμός θα γίνει ανάρτηση και θα συνοδευτεί από Βυζαντινή μουσική. Σε ευχαριστώ για την αίτηση!

Αλντεμπαράν είπε...

@ο/η Ανώνυμο 01:02π.μ

Αδερφέ μου καλησπέρα και σε εσένα! Είναι αρκετές οι φορές που η Εκκλησίας μας γιορτάζει την ανάμνηση ενός θαύματος. Θα βρεθεί χώρος και στο μικρό ωρολόγιο για την ανάρτηση τους … να είσαι καλα!

πηνελοπη είπε...

H συγκρουση διαφορετικων προσωπικοτητων απο οτι φαινεται δειχνει δυο πραγματα την ταπεινοτητα και την αλληλοσυγχορητικοτητα...Δηλαδη μπορει να κανουμε λαθος καθοτι αρρωστοι υπερηφανοι και πρεπει να συνχωρεσει ο ενας τον αλλον για να ερθει η ειρηνη διοτι αφου δεν μας ενωνει η θεσις μας στα πραγματα ας μας ενωσει η αγαπη του χριστου ...και καπου διαβασα πως μετα την Δευτερα παρουσια του κυριου ολοι αυτοι που θα ειναι στην βασιλεια του θεου δεν θα μιλουν μονο θα χαρονται την θεα του θεου.Μηπως λεγω προνοητικος ο κυριος για να μην μαλλωνουμε και εκει; ΔΕΝ ΞΕΡΩ....λιθος αν δεν χτυπησει λιθον σπινθηρας δεν βγαινει και ο σπινθηρας τελικα ειναι το αποτελεσμα του οτι ειμαστε ατελεις ολοι μας και πρεπει να ταπεινωθουμε.....εγω αυτο καταλαβα απο τις δικες μου συγκρουσεις...

Δημοφιλείς αναρτήσεις