ΑΚΥΛΑΣ ΚΑΙ ΠΡΙΣΚΙΛΛΑ,ΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣΕβραϊκής καταγωγής από τον Πόντο, ο Ακύλας ήταν εγκατεστημένος στη Ρώμη με τη σύζυγό του Πρίσκιλλα (ή Πρίσκα), όπου ασκούσε το επάγγελμα του σκηνοποιού. Πιθανόν να είχε ήδη ασπασθεί τον Χριστιανισμό, όταν ο αυτοκράτορας Κλαύδιος διέταξε την απέλαση όλων των εβραίων της πρωτεύουσας (49-50). Πήγαν να εγκατασταθούν στην Κόρινθο, λίγο πριν την άφιξη του αγίου Παύλου που ερχόταν από την Αθήνα (Πράξ. 18, 1-3). Ο Απόστολος έμενε στο σπίτι τους και εργαζόταν μαζί τους, γιατί δεν ήθελε να είναι βάρος σε κανέναν. Τους κατάρτισε στα μυστήρια της Πίστεως και, όπως λέγουν μερικοί, τους βάπτισε ο ίδιος. Αφοσιωμένοι ολόψυχα στον διδάσκαλό τους, ο Ακύλας και η γυναίκα του η Πρίσκιλλα, έκαναν το παν για να τον βοηθήσουν στο ουράνιο κήρυγμά του και φλέγονταν από διάπυρο ζήλο να μοιραστούν και να κουφίσουν τις πολλές δοκιμασίες του. Όσο για τον Απόστολο Παύλο, δεν έχανε ευκαιρία να τους δείχνει την ευγνωμοσύνη και την αγάπη του, στέλνοντάς τους χαιρετισμούς σε πολλές επιστολές του. Έγραφε, λόγου χάριν, στην «Προς Ρωμαίους»: «Χαιρετισμούς στην Πρίσκιλλα και στον Ακύλα, τους συνεργάτες μου στο έργο του Ιησού Χριστού. Διακινδύνεψαν τη ζωή τους για χάρη μου και τους ευχαριστώ, όχι μόνον εγώ, αλλά και όλες οι εκκλησίες του Θεού που είναι διάσπαρτες στα έθνη» (Ρωμ. 18, 3. Βλ. επίσης Α΄ Κορ. 16, 19· Β΄ Τιμ. 4, 19).Όταν ο Απόστολος Παύλος άφησε την Αχαΐα για να επιστρέψει στην Ασία, η Πρίσκιλλα και ο Ακύλας τον ακολούθησαν πιστά και εγκαταστάθηκαν στην Έφεσο, όπου η μεγάλη οικία τους χρησίμευε ως τόπος σύναξης των χριστιανών για την κατήχηση των ψυχών τους και για την τέλεση της θείας Λειτουργίας. Εκεί, οι δύο αποστολικοί άγιοι, ολοκλήρωσαν την χριστιανική κατήχηση του Απολλώ [8 Δεκ.], ενός εβραίου της Αλεξάνδρειας, ανθρώπου με ευγλωττία και γνώση των ιερών Γραφών, ο οποίος δίδασκε μεν την οδό του Κυρίου, αλλά αγνοούσε το Βάπτισμα του Χριστού (Πράξ. 18, 26).Από την Έφεσο επέστρεψαν στη Ρώμη, περί το 58, όπου προσέφεραν πάλι το σπίτι τους για να χρησιμεύσει ως εκκλησία αγίων. Έφυγαν ξανά για την Έφεσο, όπου και βρίσκονταν ακόμη, όταν ο Παύλος, φυλακισμένος και δέσμιος για τον Χριστό δεύτερη φορά, έγραφε από τη Ρώμη στον μαθητή του Τιμόθεο, επίσκοπο Εφέσου, και του ζητούσε να τους χαιρετήσει εκ μέρους του (Β΄ Τιμ. 4, 19). Κατά πάσα πιθανότητα οι άγιοι Ακύλας και Πρίσκιλλα ετελειώθησαν εκεί ενδόξως, αποκεφαλιζόμενοι από τους ειδωλολάτρες.※«Νέος Συναξαριστήςτης Ορθοδόξου Εκκλησίας»·Τόμ. 6ος (Φεβρουάριος),Εκδόσεις «Ίνδικτος»·※
Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2024
ΑΚΥΛΑΣ ΚΑΙ ΠΡΙΣΚΙΛΛΑ, ΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Πῶς πρέπει νὰ προσέχει τὸν ἑαυτὸ του ὅποιος ζεῖ μέσα στὸν κόσμο. (1) Ἁγίου Ἰγνατίου Μπριαντσιανίνωφ Ψ υχὴ ὅλων τῶν ἀσκήσεων, ποὺ γίνοντα...
-
Μικρό απόσπασμα από την εκπομπή του π. Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου Ράδιο παράγκα αφιερωμένη στον Μέγα Βασίλειο (1994) σε mp3 εδώ Μ έχρι...
-
Ά λλοι, απο κείνους ράτσα πολύ χειρότερη, πετώντας απο πάνω τους τη δόξα των ανδρών, με τα λυγίσματα των μελών κατατσακίζοντας τη...
-
Αποτυπώματα Αρχ. Βασίλειος Γοντικάκης, Προηγούμενος Ιεράς Μονής Ιβήρων Αγίου Όρους ΠΗΓΗ- ΕΔΩ *** Σ υχνὰ σοῦ κάνουν τὴν ἐρώτησι: τί γράφεις ...
-
Π εθαίνοντας ἡ Γοργονία τῆς ἀφιέρωσε ὁ Γρηγόριος ἕνα συγκινητικό Λόγο, πού μᾶλλον δέ λέχτηκε στήν κηδεία τῆς ἀδελφῆς του. Ὁ Γρηγόρι...
-
Άπαντα Έργα [ 11 Τόμοι ] του Ἁγίου Γρηγορίου του Παλαμά από τις εκδόσεις Έ λληνες Π ατέρες της Ε κκλησίας , Πατερικαί Εκδόσεις ...
-
Βίος της Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας, του Αγίου Σωφρονίου Αρχιεπισκόπου Ιεροσολύμων. Το κείμενο που εκφωνείται, πάρθηκε από το βιβλίο: «Βίο...
-
Εν Αγίω Όρει τη 23η Ιανουαρίου 1969 του Αγίου Παϊσίου Σεβαστέ πάτερ Χαράλαμπε. Ε πειδή βλέπω τον μεγάλον σάλον που γίνεται εις την Εκκλησί...
-
ΛΟΓΟΣ ΕΙΚΟΣΤΟΣ Περί δειλίας (Διά την άνανδρον δειλίαν) 1. Ό ποιος εργάζεται την αρετή σε Κοινόβιο ή σε συνοδία, δεν είναι συνηθισμένο να πο...
-
ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΣΙΝΑΪΤΗΣ Ο Συγγραφέας της «Κλίμακας» 30 Μαρτίου Ο θεοφόρος αυτός άνδρας γεννήθηκε πιθανόν κατά το δεύτερο ήμισυ του 6ου...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου