Πέμπτη 18 Μαΐου 2023

Προβλήματα Δημοκρατίας - π. Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος

 

Απόσπασμα από την Ράδιοπαράγκα σε μορφή mp3 εδώ 

π.Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος

Απομαγνητοφώνηση

Ήταν εκπομπή,  Πολιτικής Θεολογίας;

Πείτε το όπως θέλετε, γιατί όχι; Η θεολογία μπορεί να μπει στα πάντα. Αλίμονο αν δεν έμπαινε.

Θα μου λέγατε, πού βρήκες τα ερείσματα για να το κάνεις; 

Εν ονόματι της Θεολογίας.

Της ελευθερίας του λόγου.

Φυσικά, φυσικά θα ρωτάτε και θα λέτε: Αυτός τι πολιτική άποψη να έχει για τα πράγματα; 

Ά,  δεν κρύβω αυτό που έχω στο νου μου, θα σας το πω. Θα πω λοιπόν, ποια είναι η πολιτική μου τοποθέτηση; Μην ξαφνιαστείτε με αυτό που θα πω, θα το αναλύσω.

Είμαι σίγουρος πως ανήκω στην εξωκοινοβουλευτική Αναρχία. Αυτό είναι δεδομένο.

Έ, κοινοβουλευτικός δεν είμαι! Δεν θα γίνω  και ποτέ εξάλλου και να ήθελα δεν  θα μπορούσα. Πολλά πράγματα θα με εμπόδιζαν όπως και να είναι είμαι εξωκοινοβουλευτικός είμαι. Έ παπάς είμαι που  εκφράζει μια άλλου είδους αναρχία, ευλογημένη αναρχία.  

Ναι, λοιπόν, έχω αυτή την πολιτική άποψη. Δεν ξέρω ποιο κόμμα θα με εξέφραζε να το ψηφίσω ... αλλά σίγουρα η Εκκλησία αυτό μου το εκφράζει. 

Να λοιπόν είπα την πολιτική μου τοποθέτηση. Εξωκοινοβουλευτική Αναρχία. 

Εκεί ανήκω  και έχοντας αυτή την ιδεολογική ταύτιση με αυτή την άποψη την πολιτική, μπορώ να μιλήσω πια.

Και μπορώ πίσω από όλα αυτά, να κρίνω τα φθαρτά συστήματα, ενός καλοβαλμένους συστήματος. 

Η Δημοκρατία, πολύ καλοβαλμένη. 

Ποιος θα τολμούσε να κάνει κριτική σε αυτήν; Και όμως τίποτε δεν είναι καλοβαλμένο, αν είναι βαλμένο μέσα στα μέτρα της Ζωής του Χριστού.

Απ' όπου λείπει η ταπείνωση, όπου υπάρχει εγωισμός, υπάρχει ένα ελλείπον.

Και στη σύγχρονη Δημοκρατία μας, υπάρχει αυτό το ελλείπον, ο εγωισμός ο υπερφίαλος,  των κομματικών διεργασιών. 

Τις είπα Βατικάνιες,  στην πορεία της εκπομπής μας! Μακάρι να έσπαζαν, μακάρι να σπάσουν όλα εκείνα που κάνουν τον εγωισμό μεγαλύτερο, να μικραίνουν όλα να ταπεινωθούν όλα. 

Έχοντας αυτή την πολιτική ταύτιση με την εξωκοινοβουλευτική αναρχία, μπορώ να μιλήσω ελεύθερα πιά και να  πω τα πάντα, να μην συνταυτιστώ με κανένα άλλα, να μπορώ να σταθώ στους αγώνες όλων.

Ας κάνουν αγώνες και οι μεν  και οι δε αν είναι ανθρώπινοι,  αν είναι αληθινοί. Θα είμαστε πλάι τους πλάι και στους δεξιούς και στους αριστερούς, αγώνες για την ανθρωπιά, αγώνες για την ταπείνωση, αγώνες για την ισότητα, αγώνες για την πραγματική ελευθερία.

Είναι όμορφο να αγωνιζόμαστε για τα μεγάλα τα πράγματα. Ποιος δεξιός και ποιος αριστερός σήμερα, θα τολμούσε να πει πως δεν θα ήθελε να αγωνιστεί για την ελευθερία και την ισότητα; Όλοι! 

Άρα είναι  όλοι μαζί! 

Γιατί κομματιάζονται;.

Γιατί είναι διχασμένοι; 

Τι τους χωρίζει άραγε; 

Ποιος θα τολμούσε να μου πει ότι δεν θέλει ισότητα στην Ελλάδα. Ένας δεξιός; Ένας αριστερός; 

Νομίζω κανείς απ’ όλους αυτούς! 

Τότε γιατί δεν αγωνιζόμαστε μαζί, έχοντας όχι απλώς ιδεολογική σημαία, τη σημαία κάποιου κόμματος.

Αλλά έχοντας πάνω από την έκφραση του νου μας και της καρδιάς μας, τον Χριστό μας.

Που Εκείνος μας βάζει, να έχουμε άποψη για τα πράγματα. Ναι, ναι λοιπόν, θα θέλαμε όλα να γίνουν πιο ταπεινά.

Τα κόμματά μας, η κοινοβουλευτικές μας εκφράσεις, όλα ποιο ταπεινά,  να υπάρχουνε. Θα αποκτήσουν κάλος, θα αποκτήσει την ομορφιά. Να αποκτήσουν πιο αμεσότητα, να γίνουν πιο ανθρώπινοι, μην μας κοροϊδεύουν με τα συστήματα, τα οποιοδήποτε συστήματα. Γίνεται πιο ανθρώπινοι, σας παρακαλούμε! 

Υπάρχει μια τετραετία μπροστά σας. Όποιοι και να ανεβούνε. Εύχομαι να μην ανεβεί  κανένας μόνος του, να σπάσει ο εγωισμός, οποίοι και να ανεβούνε. 

Υπάρχει μια τετραετία, μια τετραετία που θα ψηφιστεί και κάτι από το νέο Σύνταγμα, κάποια άρθρα, μια τετραετία που σας καλούμε να γίνετε πιο ανθρώπινοι, πιο ταπεινοί. 

Τέλος, τέλος, ποιο χριστιανοί και τότε θα σας φιλήσουμε, σταυροειδώς χριστιανικά.

Και τους Δεξιούς και τους αριστερούς και κεντρόοι αν  υπάρχουν. Δεν υπάρχει κανένας βέβαια, δεν πειράζει  θα τους φιλήσουμε  και αυτούς. 

Να, να  λοιπόν, τολμώ να τα πω γιατί ανήκω στην Εξωκοινοβουλευτική Αριστερά και χαίρομαι ιδιαίτερα για αυτό.

Ας σκανδαλιστικάν δεν πειράζει, εγώ θα παραμείνω σε αυτό το κόμμα που δεν είναι κόμμα. Είναι η αλήθεια της ζωής μας και θα ζήσω μέσα εκεί πέρα και θα είμαι ελεύθερος.

Όντας πάντως ελεύθερος μέσα στην αγάπη του Χριστού μας και υποτασσόμενος σε Αυτόν.

Και το τονίζω "Εξωκοινοβουλευτική Αναρχία", η αριστερά κατά τα μέτρα του αρχικού κειμένου που η άλλη άποψη της ελευθερίας μπορεί να λέγεται στη γλώσσα του Γιανναρά, Αριστερά. 

Εξωκοινοβουλευτική Αναρχία ήταν εκείνο το οποίο με εκφράζει βαθιά, βαθιά, βαθιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοφιλείς αναρτήσεις