Η πρώτη ενέργεια του Θείου Φωτός δίνει συνήθως στον άνθρωπο να δει όχι τον Θεό και την αιώνια Βασιλεία Του, αλλά την προσωπική του κατάσταση· τον χωρισμό του από την αιωνιότητα και μακαριότητα αυτή ή, με άλλα λόγια, το δικό του σκοτάδι και τον δικό του άδη. Το Φως αυτό, που φαίνεται κατ’ αρχάς σαν να έρχεται από πίσω, φωτίζει εκείνο τον χώρο της υπάρξεως που παρουσιάζεται μπροστά μας ως η πραγματικότητα μας. Και η πραγματικότητα αυτή είναι συνήθως ο χωρισμός μας από τον Θεό και από το Φως της ζωής, η αιχμαλωσία μας, η δουλεία μας, η φθορά μας, η μωρία μας, η ευτέλεια μας κλπ. Αυτό συνέβη και με τον Γέροντα Σιλουανό, όπως βλέπουμε από την πορεία της ζωής του. Ο αμετάθετος όρος για την όραση του Θείου Φωτός είναι η τήρηση των εντολών του Χριστού. Αν αφήσουμε τις εμπάθειες, τις δυσαρέσκειες, τις μικροφροντίδες μας, αν ποθήσουμε με όλη μας την καρδιά τον Θεό και τη ζωή με Αυτόν και εν Αυτώ κατά τον λόγο του αποστόλου Παύλου, «τα άνω ζητείτε, ού ο Χριστός εστιν εν δεξιά του Θεού καθήμενος, τα άνω φρονείτε, μη τα επί γης» (Κολ. 3,1‐2), τότε οπωσδήποτε θα αξιωθούμε της θεωρίας της Ουράνιας δόξας.
ΑΓΙΟΥ ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ (Σαχάρωφ)
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
1 σχόλιο:
Μάθετε καλά, αδελφοί, το αληθές εκτύπωμα της σφραγίδας του Χριστού. Αναγνωρίστε, οι πιστοί, τις ιδιότητες του χαρακτήρα της. Μία πραγματική σφραγίδα υπάρχει, η έλλαμψη του Πνεύματος...
αν και πολλές είναι οι όψεις των ενεργειών της, και πολλά τα γνωρίσματα των αρετών της…Και όπου υπάρχει απαύγασμα φωτός, εκεί υπάρχει χορηγία όλων των καλών και η σφραγίδα του Αγίου Πνεύματος, φυτεμένη στην καρδιά…
Αν όμως δεν λάβαμε ακόμη τον Χριστό ή τη σφραγίδα Του, και δεν διακρίνουμε τα προαναφερθέντα σημεία μέσα μας, τότε μάλλον ζει μέσα μας ο δόλιος κόσμος... ~ Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος (Κατηχητικός Λόγος 2:13)
''αν και πολλές είναι οι όψεις των ενεργειών της'' λέγει ο Άγιος και πράγματι, μπορεί να γίνει και ανάποδα απο την περιγραφή του γέρ. Σωφρονίου, μπορεί να γίνει να δει κανείς πρώτα το Θείο φως, και μετά Εκείνο του δείχνει ακολούθως την θλιβερή κατάσταση του. Κλασσικά παραδείγματα ανθρώπων που αξιώθηκαν του θείου φωτός χωρίς να έχουν καν τις προυποθέσεις, ο Απ. Παύλος και ο Κορνήλιος ο Εκατόνταρχος.
Αβάπτιστοι και οι δυο, και ο ένας ειδωλολάτρης... σε αυτές τις περιπτώσεις (που κυριώς αφορούν την Αποστολική κλήση) του καλεσμένου που βιώνει την θεοπτία, λέγει και ο παπα Γιάννης ο Ρωμανίδης πως αφορούν είτε την ενδυνάμωση του αμαρτωλού, είτε το κάλεσμα του σε μια αποστολή.
Δημοσίευση σχολίου