᾿Απορία 51η.
Γιατί ὁ Λουκᾶς καὶ ὁ Μάρκος λένε, ὅτι οἱ γυναῖκες μπῆκαν μέσα στὸ μνῆμα, ἐνῶ οἱ ἄλλοι δὲν τὸ λένε αὐτό, ἀλλ᾽ ὅτι μόνο ἔσκυψαν μέσα γιὰ νὰ δοῦν φοβισμένες;
Ἐξήγηση.
Ὁ Ματθαῖος καὶ Μάρκος ἐξιστοροῦν τὸ ἀρχικὸ γεγονός, ὅταν οἱ γυναῖκες πῆγαν ἐκεῖ ἀμέσως.
Ἐνῶ ὁ Λουκᾶς ἐξιστορεῖ τὰ στὴ συνέχεια, ὅταν ἐπρόκειτο νὰ ἀναχωρήσουν ἀπὸ τὸ μνῆμα.
Γιατί, ἐπειδὴ τὰ μνήματα τῶν Ἰουδαίων ἦταν διπλᾶ, κατὰ τὸν τύπο τοῦ τάφου τοῦ ᾿Αβραάμ, καὶ ἡ πέτρα ποὺ τοποθετήθηκε στὴν εἴσοδο χώριζε τὸν ἐσωτερικὸ χῶρο ποὺ περιεῖχε τὸ σῶμα τοῦ Κυρίου, ἀπὸ τὸν ἔξω, μπαίνοντας οἱ γυναῖκες μέσα στὸν ἐξωτερικὸ χῶρο, εἶδαν τὸν ἄγγελο νὰ κάθεται πάνω στὴν πέτρα, ὅπως γράφει ὁ Ματθαῖος, καὶ ὁ Μάρκος ποὺ ἀναφέρει νεαρὸν ντυμένο ἄσπρη στολὴ νὰ κάθεται στὰ δεξιά, δηλαδὴ τοῦ ἐξωτερικοῦ χώρου.
Καὶ ἀπὸ τοὺς δύο λοιπὸν εὐαγγελιστές, τὸν Ματθαῖο καὶ τὸν Μάρκο, εἶναι ἄγγελος αὐτὸς ποὺ ἐμφανί- σθηκε στὶς γυναῖκες καὶ τὶς προέτρεψε νὰ δοῦν τὸν τόπο, ὅπου βρι- σκόταν τὸ σῶμα τοῦ Κυρίου.
Καὶ ἐπειδὴ παραλείφθηκε ἀπὸ αὐτούς, ὁ Λουκᾶς τὸ ἔγραψε μὲ περισσότερη ἀκρίβεια, λέγοντας· «Ὅταν μπῆκαν μέσα δὲν βρῆκαν τὸ σῶμα τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ».
Ὥστε δὲν εἶπαν κάτι τὸ ἀντίθετο μεταξύ τους.
ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΗΣΥΧΙΟΥ
ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΑΠΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΣΑΦΗΣΕΩΝ
ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ
ΣΥΜΦΩΝΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου