᾿Απορία 56η.
Γιατί, ἀφοῦ μὲ τὶς γυναῖκες παράγγειλε στοὺς μαθητὲς νὰ μεταβοῦν στὴ Γαλιλαία, ἐπειδὴ ἐκεῖ θὰ ἐμφανιζόταν σ' αὐτούς, ἐμφανίζεται στη Σιών;Καὶ γιατί ὁ Λουκᾶς λέγει, ὅτι ἦταν παρόντες οἱ ἕνδεκα , ἐπειδὴ ὁ Θωμᾶς ἀπουσίαζε;
Ἐξήγηση.
Πρῶτα - πρῶτα, ἐπειδὴ οἱ ἀπόστολοι ἦταν φοβισμένοι καὶ δὲν τολμοῦσαν νὰ βγοῦν οὔτε ἔξω ἀπὸ τὴν Ἰερουσαλήμ, ἐξαιτίας τοῦ φόβου τῶν Ἰουδαίων, σωστὰ ἔπρεπε ὁ Κύριος νὰ ἐμφανισθεῖ στὴ Σιών, γιὰ νὰ διαλύσει τὸν φόβο τους, νὰ τοὺς δώσει τὴν εἰρήνη, καὶ νὰ ἐπιβεβαιώσει τὴν ἀνάσταση.
Ὅμως τὴν παράδοση τοῦ ζωοποιοῦ βαπτίσματος, μαζὶ μὲ τὰ τελειότερα δόγματα θὰ τοὺς τὰ δώσει στη Γαλιλαία, ἀφοῦ ἀπομακρύνει τὸν φόβο τῆς ἰουδαϊκῆς θρασύτητας, ἐπειδὴ στὴ Γαλιλαία εἶχε δείξει τὸ μεγάλο φῶς σ αὐτοὺς ποὺ βρίσκονταν στὸ σκοτάδι, δηλαδὴ τὸ σωτήριο βάπτισμα, γι αὐτὸ καὶ προτρέποντάς τους ἔλεγε· «Μετανοεῖτε, γιατὶ ἔφθασε ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν».
Τοὺς ἕνδεκα μαθητὲς ὁ Λουκᾶς τοὺς ἀναφέρει, ἐπειδή, ἂν καὶ εἶχε ἐκπέσει ὁ Ἰούδας καὶ ἀπουσίαζε ὁ Θωμᾶς, ἦταν ὁπωσδήποτε παρὼν ὁ Ματθίας, τὸν ὁποῖο ἐπέλεξαν μὲ κλῆρο στη θέση τοῦ Ἰούδα, ὥστε νὰ γίνει μάρτυρας τῆς ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ σ ὅλο τὸ διάστημα μέχρι τὴν ἀνάληψή του, ὅπως διηγεῖται ὁ Λουκᾶς”.
ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΗΣΥΧΙΟΥ
ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΑΠΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΣΑΦΗΣΕΩΝ
ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ
ΣΥΜΦΩΝΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου